fbpx

Výprava Luzný 2019

27.7. – 28.7. 2019 – Fotíme Šumavu, Šumava Turismus

Vyhlídka Steinfleck v pozadí s naším cílem

Přesně po roce jsme se vrátili na jedno z nejhezčích míst Šumavy, možná celé republiky. Ano, to přesně v nás vrchol Luzného vzbuzuje.
Už od února jsme měli téměř zaplněnou kapacitu na tento výlet, bohužel z rodinných důvodů (dovolené, nemoce, předpověď počasí), se nám řada lidí odhlásila. Přesto jsme se sešli i za nepříznivého počasí a strašidelné předpovědi v 15 lidech na Modravě a začali se pomalu přibližovat cíly, kterým bylo přespání v horské chatě na Luzném – Lusenschutzhaus 1373 m.n.m.
Kamarád Aleš s sebou vzal i svého psa Bogeyho. O zábavu bylo tedy postaráno. Na autobusobé zastávce na Kvildě jsme zjistili, že máme s sebou i karty na prší. To kdyby náhodou měla meteorologům vyjít předpověď a nám večer hrozila nuda v chalupě.
Na počasí tu však máme rozfoukávače mračen a bouřek Aleše a ten od prvního okamžiku uklidňoval: „Žádný strach, je to objednané!“

Poslední kapky deště..

Kapky deště přivítal kamarád Ondra, který na výšlap vyrazil v kraťasech a triku, s modročerným nakopnutým ukazováčkem na noze a lehkým kocourem přes rameno! Pivo v autobuse na Bučinu to však spravilo a v týmu zavládla pozitivní nálada.

Pořadí po prvním stoupání má jasného vítěze, kterým je Bogey. Druhé místo obsazuje průvodce Petr, který je ve formě. Následuje peloton na jehož chvostu něco brblá Anna do pláštěnky.
Jdeme krásnou přírodou, která se díky pár kapkám nádherně zazelenala.

Kamarádi do deště

První zastávkou a spotem pro fotografie je nádrž Reschbachklause. Krásné místo. Ideální na první svačinu!
Společná fotografie a posledních pár kapek deště, které nás na dvoudenní túře potkaly.

Foto: Bogey

Jdeme dále. Průvodce Petr prohlašuje: „Pokud ještě nemáte mokré nohy, tak teď to napravíte, je to samé blátíčko.“ – to asi neviděl moje letní eNBéčka s průduchy. Já tam mám vodu v podstatě od prvního jarního deště.
Borůvčí je super, holky neustále uzobávají cestou a mají modré pusy. Teplé pivo na zapití je skvělým pohonem do dalších kilometrů.

Přestává definitivně poprchávat a my dorážíme na nádhernou vyhlídku Steinfleck. Zde se objevují první paprsky slunce a nad lesy se začíná zvedat pára. Aleš to přeci objednal. Vytahujeme foťáky a děláme první super fotky. Poprvé také vidíme cíl naší cesty – vrchol Luzného, přesto cesta na něj je ještě dlouhá.

Následující kilometr je z kopce, což značí, že poslední stoupání bude fakt síla! Taky že ano, ale rozhodně to za to stojí, výhled z Luzného je neuvěřitelný!

Na programu je večeře, ubytování a hurá na vrchol pozorovat západ slunce a vyčkat na hvězdy, případně nějakou tu „milky way“.

Večeře skvělá jak chuťově, tak cenově. Pivo tu mají také vynikající a dokonce dostáváme po zavíračce dvě basy nealka a piva k dispozici s možností platby při odchodu. Prostě pětihvezdičkový hotel s all-inclusive. Pohled z okna taky neurazí!
Vyrážíme nahoru!

Máme za sebou 16km, takže je třeba odpočnout a načerpat síly na zítřejší druhou polovinu.

Ondra myslí na všechny a obětuje své poslední síly….

…měl však velké oči a nést o půlnoci téměř plnou basu zpět, byl prakticky kaskadérským kouskem.

Večer na kamenech si všichni nadmíru užíváme. Nad Poledníkem občas problikne nějaký náznak bouřky, možná si nás ale jen někdo fotí. Náladu nám to ale rozhodně nezkazilo. Německé vesničky se pomalu rozsvícejí a my čekáme na hvězdy. Bohužel nemáme tak kvalitní stativ a začíná se zvedat vítr, takže fotky jsou dost amatérské. Jdeme do hajan a nastavujeme budík na 4:55, to kdyby zase meteorologům nevyšla předpověď a my mohli fotit východ slunce.

Budík v 4:55 dostává facku jak nikdy a my pokračujeme ve spánku. Po hodince se však dává do pohybu Bogey, který chce buď vyvenčit, nebo pravděpodobně tuší, že máme jít všichni ven. Je to chytrý pes, bylo to načasované. V 6 hodin ráno již pobíháme po kamenech a můžeme se ucvakat. Fotky z toho lezou sami a hlavně je to velký zážitek. Lepší už to být nemohlo! Aleš to prostě objednal a rozfoukal! Díky za předpověď, aneb vítejte na Šumavě. Včera tu pršelo, dnes bude snežit a zítra se můžete koupat.

Už máme hlad a nemůžeme se dočkat osmé hodiny, kdy paní domácí připraví snídaňové hody. Nic nám nechybí!
Teď už jen poklidit, zaplatit útratu z večera (podle bolesti hlavy jsem to čekal horší) a hurá na Březník. Cesta bude dlouhá, což víme z loňska, ale máme to s překvapením. Na vrcholku na nás čeká mlha a jdeme bílou tmou. Pecka!

Většina z naší party nasazuje mikiny a bundy, já jdu v tílku. Jelikož už jsem zkušený Šumavák, prakticky skoro jako pan Klostermann, tak vím, že pod horou mlha nebude a čeká na nás skleníkový efekt v podobě děsného parna a sluníčka. No a měl jsem pravdu. Jako důkaz přidávám fotku! A není to nové bílé tílko, které mi dorazilo ze Zalando…

Během cesty na Březník neustále přecházíme z Něměcka do Čech a obráceně. Procházíme okolo Modrého sloupu, kde dostáváme super výklad a naději, že si třeba příští rok budeme moci tuto cestu projít a bude otevřena. Tak snad.

Trochu se to vleče, naštěstí je však stále na co koukat. Sledujeme boj přírody s kůrovcem, krásně se nám to obnovuje. Také sledujeme Bogeyho, který nás táhne a díky nemuž jsme za dvě hoďky na Březníku. Pro zkušenejší část naší výpravy je to cílová stanice a loučí se s námi. To už ovšem poté, co jsme si naplnili pupky dalším skvělým jídlem. Borůvkové knedlíky, klobásy, halušky, koláče, nákladaný hermelín, nanuky a hlavně nejlepší bezinková limonáda na světě!
Posledních pár fotek a hurá na Modravu.

Na Modravu dorážíme v rekordním čase 1hod 45min a loučíme se. Od Šumava Turismus si každý odnášíme novou šumavskou brožuru s tipy na výlety a gastro, to je super dárek!
Všichni ve zdraví (jen tři smrtící žihadla) a plni zážitků skáčeme do aut a autobusů a razíme domů.
Vědět, že z Modravy na byt do Prahy včetně parkování a různých zdržení pojedu 5,5 hodiny, šel bych zpátky na Luzný!

Díky všem za pozornost a dočtení článku až sem, mám pro vás odměnu v podobě oznámení termínu a místa další vycházky. A také video z našeho víkendu!

5.10. 2019 plánujeme výšlap na Roklanskou hájenku, takže sledujte Facecbook

@Fotimesumavu
@sumava.turismus

a budete v obraze!

Děkuji účastníkům za bezproblémové dva dny, které jsme si všichni užili na maximum!

S pozdravem Martin a Anna z Fotíme Šumavu ❤️

PS: Kdo má lepší výšlapový papuče než já?